Döma?

Jag har väldigt lätt för att döma folk så fort jag träffar dem, jag försöker att inte göra de men jag kan liksom inte hjälpa de. Man ser en persons kläder, hör hur den pratar och vips så har man dömt hur personen är som människa. Visst kan det man trott om personen stämma men i många fall tror inte jag det gör det, man känner ju inte en person som man har träffat en gång, man vet inte hur den tänker och känner. För att ta mig själv som exempel, jag har en kille på mitt jobb som jobbar extra där, jag träffar inte honom ofta utan någon gång i månaden. Jag dömde honom direkt, tråkig, grå och bitter, rakt av bara sådär. Men så fel jag hade! Han är hur trevlig som helst, jättekul att diskutera saker med och väldigt smart. Känner mig så dum att jag gått och trott att han bara var tråkig och bitter, när jag kunde suttit och diskuterat riktigt intressanta saker med han. Från och med denna dag ska jag försöka att aldrig döma någon innan jag verkligen har pratat med person och sett hur den är på riktigt.

Jobbade över till klockan åtta idag, pengar pengar, detta är en bristvara i mitt liv. Imorgon ska jag tvätta och städa och i helgen är det packning som gäller. Måste komma igång nu med det, slänga allt skräp och packa ner allt jag ska spara. En sväng till trädgården under bron på fredag är det bestämt, hoppas det blir skoj. Skulle behöva en ljus prick i min vardag ljust nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0