Whoop Whoop!

Livet rullar på i sin egen lilla takt, minigolf igår med min fru, hennes man och hans pappa. Riktigt trevligt! Vid bana 10 fundera jag allvarligt på att starta en karriär inom minigolfen, man får förresten inte säga minigolf, det korrekta namnet är bangolf. Vi fick en liten uppläxning av några rutinerade veteraner, de tävlade aktivt och var alla medlemmar i Aspuddens Bangolf Klubb. Trevliga gubbar!

Det sista och slutgiltiga antagningsbeskedet är på väg och jag mår illa bara jag tänker på de, tänk om jag inte kommer in!? Jag ligger som första reserv så jag är nog säker men jag inte låta bli att oroa mig. Jag är jätte peppad för att plugga kriminologi, läser allt jag kan komma över om och inom ämnet. Jag springa i butiker och leta roliga pennor och block, sedan sitta och visa upp dem stolt för alla mina nya klasskompisar. Jag ska få klasskompisar! Känner mig som man gör i slutet av sommarlovet när man var liten, jätteglad och nervös för allt nytt som ska hända.

Packningen hemma pågår för fullt, måste börja rensa ur gammal skit man samlar på sig. Titta inte, tryck bara ner i den svarta sopsäcken då blir det inte så svårt. Ska försöka ha liten loppis i helgen och bara sälja bort massa, om inte det går vägen så lämnar jag allt till stadsmissionen.

På fredag är det Uppsala Reggae Festival, wohoo! och på lördag avskedsfest!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0